Czym jest DTF
DTF (direct to film) to technika zdobienia odzieży polegająca na wydruku wzoru w kolorystyce CMYK na specjalnej folii transferowej PET i przeniesieniu wydruku na odzież za pomocą prasy lub żelazka.
Transfery drukujemy na folii o szerokości 60 cm, maksymalna szerokość druku to 58 cm. Druk w przestrzeni barwnej CMYK. Stosowane farby posiadają certyfikat Oekotex Eco Passport. Transfery standardowo wykończone są klejem poliuretanowym - nadającym transferom dużą elastyczność oraz miękki chwyt. Produkcja transferów odbywa się w jednym urządzeniu: na początku druk w wysokiej rozdzielczości, następnie automatyczne zasypywanie klejem w proszku, a na koniec wygrzewanie i utrwalanie w tunelu grzewczym. Transfery są gotowe do aplikowania na odzież za pomocą prasy.
Zalety DTF:
- Niskie nakłady
Możliwość zamówienia nadruku wielokolorowego, skomplikowanych grafik (bez ograniczeń kolorów) już od 1 metra bieżącego! - Wysoka jakość druku
Realistyczne odwzorowanie kolorów oraz przejść tonalnych trudno osiągalnych dla innych technik. Bardzo wysoka jakość drukowanych zdjęć oraz skomplikowanych grafik w rozdzielczości 1440 x 1440 dpi. -
Brak problemów z podłożem
Technologia DTF pozwala na wyeliminowanie lub zredukowanie problemów, które występują w klasycznym druku DTG. Dzięki DTF możemy znakować odzież wykonaną nie tylko z bawełny a także z różnych mieszanek, a nawet odzieży poliestrowej. Z uwagi na to, że nadruk nie wymaga podkładu (tzw. pretreatmentu) jest przez to zawsze identyczny, nierówności podłoża czy jego chłonność nie powodują zmiany kolorystyki nadruku. - Możliwość aplikacji na różnych kształtach
Przy użyciu odpowiedniej prasy termicznej możemy zaaplikować transfer DTF np. na czapkach z daszkiem, co jest niemożliwe w przypadku druku DTG. -
Korzystna cena
Szczególnie w przypadku wydruków małych i średnich. Na niewielkim odcinku folii można zmieścić dużą liczbę małych grafik i wydrukować w ekspresowym tempie. Po rozcięciu można aplikować transfery w wybranym miejscu na odzieży. Brak wymogu przygotowania matryc znacząco obniża koszty druku.
- Personalizacja
Możliwość dowolnych zmian w projekcie np. wspólne logo i zmienne imię i nazwisko (inny tekst) dla każdego kolejnego nadruku bez dodatkowych kosztów. Każda koszulka może być inna – inne logo inny napis.